Ki az a virtuális asszisztens?

A virtuális asszisztens definíciója

A virtuális asszisztens olyan személy, aki távoli helyről (legtöbbször otthonából vagy saját irodájából) támogatási szolgáltatásokat nyújt más vállalkozások számára.

A kifejezés az 1990-es évekből származik, mikor is a technológiai fejlesztések, például a nagy sebességű, széles sávú internet, a dokumentumok online megosztása és a felhő alapú szolgáltatások használatának eredményeként a virtuális munkaképesség valósággá vált.

A virtuális asszisztens kompetenciáitól függően feladatokat vállal át ügyfelétől, akinek ezáltal több ideje és energiája marad a cég fő fókuszaira összpontosítani. Sokkal hatékonyabb az olyan feladatokat delegálni, ami túl sok energiát és időt vesz el az embertől, ráadásul még kedve sincsen megcsinálni.


Ideális olyan kis- és középvállalkozások számára, akiknek nincsen szükségük teljes állású támogató munkatársra, esetleg több terület feladatait szeretnék egy kézben tudni.


Azonban hasznos lehet olyan nagyobb vállalkozások számára is, akik egy-egy projektjükhöz keresnek plusz munkaerőt.

Mik az előnyei?

  • javítja az ügyfél folyamatainak hatékonyságát
  • a virtuális asszisztensek általában jóval motiváltabbak és elkötelezetebbek egy fix havi bérért dolgozó belsős munkatársnál
  • a virtuális asszisztensek maguk is vállalkozók, ezáltal jobban értik ügyfeleik szempontjait
  • megbízó csak a ténylegesen elvégzett munkáért fizet
  • költsége elszámolható
  • költsége nem állandó, szemben a bérköltséggel
  • megbízónak nem kell járulékot, cafeteriát és egyéb juttatásokat fizetnie
  • nincs fizetett szabadság vagy betegállomány
  • nincs szükség iroda és infrastruktúra állandó fenntartására
Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, vagy csak kérdése van, akkor írjon nekem itt.
error: